Brod u charteru???

Cesarica IIIMnogi me pitaju i ja stalno odgovaram, te mi se ucinilo zgodnim iznesti odgovor ovdje da ne odgovaram previse puta. Pridje mi poznanik te pocne: moj prijatelj je kupil brod, dal ga u charter, te ovi placaju sve troskove leasinga i broda narednih pet godina ( na toliko je i leasing bez ucesca) i nakon toga daju mi brod i ja bi, kaj ti mislis?. U prijevodu: ne dam nista (osim imena za nosioca leasinga) i dobim za 5 godina brod. Uf, moram reci uf, jer ovo me podsjeca na mnogo poslovnih opcija iz proslosti na kojima se ocito ne uci i kaj je najnevjerojatnije takove price dolaze sa svih strana i iz raznih ustiju i cesto, precesto. Ajmo sad cinjenice: zakaj bi ja kao charter uzeo nekog samo kao nosioca leasinga, isplatio brod i predao mu ga gratis za 5 godina???, a plovilo je u tih 5 godina izgubilo nekih 30% na vrijednosti. Sa spoznajom ovih cinjenica ljudi se i dalje upustaju u ovakve aranzmane, no jos nisam od nikog cuo da ima flotu brodova na ovu kombinaciju. Ekipa, brodovi se kupuju iz ljubavi i zahtjevniji su od zena, al isto tako nas toliko i uveseljavaju, neograniceno i to je najveci profit. Naravno da se da zaradit, ali ako se uzme vrijeme, investicija i ulozeni rad, vjerujem da su neke druge grane po tom kljucu daleko prihodovnije, odnosno kao i u svako drugom poslu: investicija + rad daje prihod. Pa zakaj se ljudi i dalje upustaju u to? misljenja sam da im je to nekaj nepoznato samim time zanimljivo, atraktivno, glamurozno, u biti zele biti dio te price, no bez ikakvih spoznaja skacu i preskacu puno puno stepenica. Ne mislim nikoga razoruzat ali molim takove, ukrcajte se na brod, operite ga, nocite usidreni, razgovarajte na pontonu, izvrsite sitni popravak, izradite crew listu, otvorite peljar, te onda donesite odluku jel vas to uopce zanima na takav nacin, jer ponavljam brod je kao zena, treba puno vremena,ljubavi i strpljenja, nikad dosta. Idemo sada na okvirnu kalkulaciju za jedrilicu (ne mislim preciznu i nek mi se ne zameri ak kaj zaboravim),u nastavku…

Prvo, brod u charteru obicno nije stariji od pet godina (osim kod velikih i raritenih primjeraka, ovdje govorimo o jedrilicama do 50 stopa), cijena tjednog najma se izracunava po vrijednosti broda i starosti, te da bi pokrili godisnji leasing (ucesce je 35%-25% za sad na trzistu kapitala) brod mora biti u najmu nekih desetak tjedana, a niste pokrili troskove: registracije,opreme,kaska,veza,odrzavanj a etc….nek vam je za to potrebno jos par tjedana, znaci brod mora biti iznajmljen cca14 tjedana da bi bili na 0, no to nije sve, poklanjamo vam set….(ovo nisam mogel a da ne napisem), ako vam neka agencija radi booking, kaj je i za ocekivat, uzet ce vam 30%, znaci kratki ste jos za 30%, odnosno toliko morate vise tjedana odgulit (sad zamislite da taj charter kome dajete brod radi booking preko drugih agencija, kaj i najcesce je), a sve to da radite sami. Pitanje: di je tu prihod chartera kome ste dali brod na skrb?. I na kraju nek vam brod za 5 godina vrijedi 30% manje od nabavne cijene taman vam je toliko iznosilo i ucesce, ostane 40% (kaj je 100% na ulozeno ucesce, no u slucaju da ste sve sami radili, pa kad odbijete svoj rad kroz 5 godina……ne izgleda bas nekaj). I za kraj: onaj tko radi na jadranu vise od 14 tjedana kapa dolje. Ovo je racunica u grubo i vjerojatno je nekaj ispusteno, al iz aviona to je to, ak ko ima nekaj za dodat ili primjetit ili osporit, vrlo rado cu cut.

Explore posts in the same categories: Savjeti

Oznake: , , , , , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

2 komentara dana “Brod u charteru???”

    • Sandro Says:

      ip
      tekst, odnosno analiza koju si atthac-irao, je zanimljiva, bar u početku, kako ide prema kraju moram se ne složiti. Statistika tržišta u početku je dobra no operativana u smislu broja tjedana 15-25 je čisti SF ( govorim statistički, ne za izolirane slučajeve ), a prvi razlog su oborine, tj. loše vrijeme (pogledati statistički količinu “loših” dana u ljetnim mjesecima. Nadalje, tržište u zadnje vrijeme bookira po principu last minuta baš iz razloga velike količine plovila, što ujedno smanjuje i cijenu tjednog najam. Da sad ne navodim još dosta faktora, navest ću još dva, financijska, prvo: leasing broda bez učešča ili jamčevine je statistčki nemoguča misija, drugo: iz tabele se vidi da je profit cca 20% na 7 g. znači cca 3% godišnje ( doduše nije involviran cijeli kapital osnovnog sredstva, nego samo učešče , ako uzmemo min 20% učešča godišniji profit na uloženi kapital iznosi 40%, no u realnosti i nije tako). Na kraju u prilog ovome navedeno ide i činjenica da su te cifre takove svi bi kranuli u taj posao, a činjenica je da sve više izlazi iz tog posla. Ta analiza je bila takova u doba prije uvađanja PDV, no to doba je već odavno iz nas.


Odgovori

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s


%d bloggers like this: